Tags: ,
شلف در دکوراسیون

اینستاگرام گروه معماری پایدار

اینستاگرام مجله معماری پایدار

شلف در دکوراسیون

شلف در دکوراسیون یا همان طبقه را می توان یکی از عناصر امروزی و فانتزی دکوراسیون نامید. فضایی که اگرچه آیتم های زیادی را نیز می تواند در خود جای دهد ولی اولین هدف از اجرای آن آوردن زیبایی در عین سادگی در یک فضا یا دیوار خالی می باشد لذا می توان آن را یکی از اجزای مهم دکوراسیون داخلی نامید.

البته شلف تنها یک تخته یا باکس ساده نیست و در این مطلب ما سعی در بررسی انواع آن در فضاهای داخلی خواهیم داشت.

شلف در دکوراسیون

شلف در دکوراسیون در گذشته

طاقچه یا تاقچه یا همان شلف دیواری از مؤلفه‌های معماری در ایران بوده، به شکل فرورفتگی و یا برآمدگی بر روی دیوار شکل گرفته و غالبا از جنس چوب، سنگ و گچ است. بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که معمولا برای زیبایی و تزئین طاقچه ها از انواع گچبری و آیینه‌کاری‌ها استفاده ‌شده است. بیشتر موارد استفاده از آنها نیز برای قرارگیری وسایل تزئینی و یا حتی چراغ و لامپ به حساب می آید. بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که طاقچه‌های بلندی که برای دسترسی بزرگ سالان بوده را نیز «رف» می نامند. جالب است بدانید که در نواحی شمالی ایران، معمولا از طاقچه‌هایی از جنس چوب به سبک روستیک استفاده می شود.

شلف در دکوراسیون

نقش شلف در دکوراسیون آشپزخانه

در طراحی کابینت آشپزخانه شلف یکی از آیتم های کلیدی برای ایجاد زیبایی و رفع قناسی فضا ها و تورفتگی های آن می باشد. به گونه ای که با یک طراحی مناسب شلف می توان ایراد اصلی کار را تا میزان زیادی محو و از یک نقطه ضعف یک نقطه قوت ساخت و علاوه بر کارایی زیبایی را نیز به فضای آشپزخانه اضافه کرد.

شلف در دکوراسیون

استفاده از شلف در راستای پنجره ها

یکی دیگر از کارایی های شلف در دکوراسیون استفاده آن در راستای پنجره های بلند و کنار هم می باشد که به این صورت در عین اینکه اشراف از بیرون را کم میکنیم دعوت کنندگی مناسبی از نور را هم به داخل فضای خود خواهیم داشت.

شلف در دکوراسیون

استفاده از شلف و باکس در میز تلویزیون

ترکیب شلف و باکس در کنار میز تلویزیون زیبایی خاصی به این فضا در داخل خانه ما می بخشد فقط بایستی در استفده از این دو آیتم در این نوع از طراحی زیاده روی نکنیم.

شلف در دکوراسیون

استفاده از فضاهای پرت برای نصب شلف ها

استفاده از شلف ها برای پوشاندن فضاهای پرت بسیار هوشمندانه است زیرا در عین پوشاندن نواقص آن فضا را کاربردی و زیبایی خاصی به آن فضا خواهد بخشید.

شلف در دکوراسیون

نقش رنگ در شلف دیواری

رنگ آمیزی تاثیر بسیار جالبی در شلف دیواری شما خواهد داشت. کمی جسارت باعث می شود شما با چند تخته چوب و رنگ متناسب با فضای داخلیتان یک شلف بسیار زیبا در فضای داخلی منزل خود خلق نمایید

شلف در دکوراسیون

چیدمان نامتقارن شلف در دکوراسیون

منظور ایجاد فضایی نامتقارن طبقات به صورت چپ و راست و ارتفاع های نامساوی  روی دیوار می باشد که در این حالت برای فضاهای مدرن بسیار مناسب و چشم نواز می باشد.

شلف در دکوراسیون

در ادامه بررسی شلف در دکوراسیون باید بگوییم که بطور کلی شاید اصلی ترین موضوع در خلق یک فضای داخلی متفاوت خلاقیت در انتخاب ساخت و نصب یک شلف می باشد شاید یک کشوی قدیمی و یا یک تکه چوب طبیعی با پایه های فلزی و یا … هر یک بتوانند یک شلف زیبا و خاص را در فضای شما ایجاد کنند.

در پایان شایان ذکر است که پس از بررسی شلف در دکوراسیون داخلی ،آتلیه طراحی گروه معماری پایدار آماده همراهی شما بصورت تخصصی برای تحلیل فضا و ا دکوراسیون داخلی منزل شما عزیزان می باشد لذا در صورت نیاز از مشاوره رایگان ما در این خصوص بهره مند گردید.