Tags: , ,
انواع پرده در دکوراسیون داخلی

اینستاگرام گروه معماری پایدار

اینستاگرام مجله معماری پایدار

انواع پرده در دکوراسیون

انواع پرده در دکوراسیون ، انتخاب صحیح پرده یکی از مهم ترین لوازم برای تزیین منزل هستند و با انتخاب مدل پرده ای مناسب دکوراسیون داخلی منزل تان را دگرگون کنید. انتخاب درست طرح و رنگ پرده منزل می تواند باعث ایجاد دکوراسیونی شیک و بی نظیر در منزل شما گردد. علاوه بر زیبایی مدل و رنگ پرده بهتر است در هنگام خرید پرده های مختلف به کیفیت پرده نیز توجه کنید تا بتوانید پرده ای بادوام و در عین حال شیک را برای منزل خود انتخاب کنید.ین مدل پرده بیشتر در پارچه های حریر زده می شود؛ پرده های حریر ساده به شدت با هر دکوراسیونی ترکیب شده و هماهنگ می باشند. این نوع از پرده هامی توانند در بلندتر نشان دادن سقف نشیمن تاثیر زیادی داشته باشند، پس برای تاکیید بر ارتفاع سقف خانه سعی در نصب این نوع پرده از زیر سقف استفاده کنید و همچنین انتخاب رنگ های روشن در این استایل به شما توصیه می گردد.

انواع پرده در دکوراسیون داخلی

پرده نشیمن ساده یا پیلی دار

این مدل پرده بیشتر در پارچه های حریر زده می شود؛ پرده های حریر ساده به شدت با هر دکوراسیونی ترکیب شده و هماهنگ می باشند. این نوع از پرده هامی توانند در بلندتر نشان دادن سقف نشیمن تاثیر زیادی داشته باشند، پس برای تاکیید بر ارتفاع سقف خانه سعی در نصب این نوع پرده از زیر سقف استفاده کنید و همچنین انتخاب رنگ های روشن در این استایل به شما توصیه می گردد.

انواع پرده در دکوراسیون داخلی

پرده نشیمن مدل رومن

در ادامه بررسی انواع پرده در دکوراسیون داخلی به مدل رومن می پردازیم این مدل مناسب برای پنجره معمولی می باشند ؛پرده های رومن ترکیبی از سادگی و ظرافت بوده و برای چنین پنجره هایی یک انتخاب ایده آل است که در حالت جمع دارای ردیف های تا شده مرتب و افقی بر روی پارچه خواهند بود و در هنگام باز بودن نیز پارچه ای صاف است و به خوبی قالب پنجره را می پوشاند. این نوع از پرده ها برای دکوراسیون های ساده بسیار کاربردی بوده  چرا که تنظیم نور پردازی را در طول روز برای شما ممکن می سازد و با انواع مبلمان همخوانی خوبی نیز دارد.

انواع پرده در دکوراسیون داخلی

پرده نشیمن مدل والان دار

در پرده های والان دار را که در اکثر خانه ها دیده اید تکه پارچه هایی به عنوان شال و یا والان بر روی پرده زیرین قرار میگیرد. قابلیت بالای این مدل باعث هماهنگی با هر نوع از دکوراسیون گشته بصورتی که  با توجه به نوع دکوراسیون خود والان آنها را انتخاب کنید. به عنوان مثال والان ساده بصورت یک شال در گوشه پرده مناسب برای دکور مدرن و والان پهن و پرچین به همراه بافت و طرح خاص مناسب برای دکوراسیون به سبک کلاسیک می باشد.

انواع پرده در دکوراسیون داخلی

پرده نشیمن مدل شید رول

پرده های شید رول برای پنجره هایی  که داخل باز شو هستند مناسب بوده و این نوع از پرده ها در حالت جمع کاملا داخل استوانه ای جمع می شوند  در این حالت می توان از نور کامل طبیعی در خانه بهره برد. بیشترین کاربرد برای این نوع پرده در آشپزخانه بوده و در صورت نیاز میتوان با ترکیب با انواع دیگر پرده ها بر زیبایی آن افزود.

انواع پرده در دکوراسیون داخلی

پرده کرکره ای

این مدل پرده کرکره در دو متریال چوبی و فلزی می باشد که نور ورودی را به خوبی کنترل می کندو پرده کرکره آلومینیومی در دو ۲ سایز مختلف ۲۵ و ۱۶ میلی متری طراحی می شود که دارای تنوع رنگی زیادی می باشد . پرده کرکره برای هر سبک دکوراسیونی مناسب است و این نوع پرده دارای دوامی بالا و متریالی مقاوم دارد.
از مزایای این نوع پرده می توان به مجموعه ای غنی از رنگ و طرح های متنوع٬ قابلیت نصب بین شیشه های دو جداره٬ قیمت مناسب ،سایز بندی مختلف٬ نصب و نظافت آسان٬ قابلیت نصب روی پنجره های شیب دار با سیستم کابلی٬ قابلیت نصب به صورت برقی با ریموت کنترل اشاره کرد.
البته بیشترین کاربرد این نوع از پرده در محیط های اداری می باشد هرچند که با توجه به قابلیت چاپ بر روی مدل فلزی آن آن برای پنجره های آشپزخانه و همچنین به علت زیبایی مدل چوبی برای محیط های ویلایی نیز مناسب می باشد.
انواع پرده در دکوراسیون داخلی

پرده زبرا

از دیگر انواع پرده در دکوراسیون داخلی پرده زبرا که خود یکی دیگر از انواع پرده شید است. در طراحی پرده زبرا از پارچه و تور استفاده می شود که اصلی ترین مزیت این نوع پرده در کنار زیبایی آن این است که با کمک این پرده می توانید میزان نور ورودی را تنظیم کنید. از دیگر مزایای این مدل پرده می توان به مجموعه غنی از رنگ و طرح های متنوع٬ قیمت مناسب٬ سایز بندی مختلف٬ قابلیت نظافت و نگهداری٬ نصب آسان٬ قابلیت نصب به صورت برقی و با ریموت کنترل اشاره کرد.

در پایان شایان ذکر است که پس از بررسی انواع پرده در دکوراسیون داخلی ،آتلیه طراحی گروه معماری پایدار آماده همراهی شما بصورت تخصصی برای تحلیل فضا و انتخاب پرده مناسب و دکوراسیون داخلی منزل شما عزیزان می باشد لذا در صورت نیاز از مشاوره رایگان ما در این خصوص بهره مند گردید.